مفتی وهابی: همکاران بی‏نماز خود را بکشید!  

در جدیدترین فتواهای منتشر شده از مفتی‌های وهابی عربستان سعودی، قتل فردی که نماز نخواند و از این کار خود توبه نکند، واجب اعلام شد.
درهمین زمنیه پایگاه خبری العربیه نوشت: «اخیرا فتوای شیخ صالح الفوزان که در آن قتل همکار تارک‌الصلاة واجب شمرده شده ، در پایگاه های اینترنتی و اجتماعی منتشرشده است.»
العربیه افزود : «تاریخ انتشار فتوای اولیه فوزان در پایگاه اینترنتی یوتیوب دسامبر سال 2009 است که در پاسخ به سوالی درباره شیوه رفتار با کارمند و همکاری که نماز نمی‌خواند، صادر شده است ؛ اما اطرافیان شیخ باردیگر فتوای او را در سطح گسترده ای دراینترنت منتشر کرده اند.»
این مفتی که عضو هیات عالی علمای عربستان سعودی است، در پاسخ به این فتوا گفته است، کسی که نماز نمی‌خواند طبق این حدیث که میان بندگی و کفر، ترک نماز است، مسلمان نیست. ادله از کتاب و سنت بر کافر بودن تارک الصلاة بسیار است.
این مفتی در پاسخ به این استفتاء که "رفتار ما باید با فرد تارک الصلاة چگونه باشد؟"، گفت: «باید او را دور کرد بلکه اگر توبه نکرد و بر نماز مراقبت نکرد، کشتن وی واجب است... او توبه می‌کند و اگر توبه نکرد و نماز را ترک کرد، کشته می‌شود... استخدام کردن این فرد از اساس غلط است زیرا کفار بر امور مسلمانان ولایت ندارند و الگویی می‌شوند برای دیگران.»
شیخ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، متولد 28 سپتامبر سال 1935 و عضو هیات عالی علمای عربستان سعودی ، مجمع فقهی مکه مکرمه ، کمیته ناظر بر مبلغان حج و کمیته دائم پژوهش‌های علمی و استفتاءات و امام و خطیب و مدرس مسجد جامع شاهزاده متعب بن عبدالعزیز آل سعود در الملز است.
چندی پیش شیخ "عبدالرحمن البراک " از مفتی‌های اعظم عربستان، با حرام اعلام کردن رانندگی برای زنان سعودی، برای زنانی که اقدام به رانندگی کنند، آرزوی مرگ کرده بود.

تایید و تکذیب ترور معاون رييس موساد

لحظاتی پیش برخی رسانه‌ها از ترور معاون رئیس موساد در اسپانیا خبر دادند اما سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دقایقی پیش اعلام کردند که «تسیوی اشکالف» معاون رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) ترور شده است.

گفته می‌شود که اشکالف بر اثر انفجار یک بمب جاسازی شده در خودرویش در یکی از خیابان های اسپانیا کشته شده است.

لحظاتی پس از انتشار این خبر از سوی برخی رسانه‌ها، "لیئور بن دور" سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

از سوی دیگر امروز رسانه‌های اسرائیلی از سوء قصد ناکام به "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سنگاپور خبر دادند. وی برای شرکت در نمایشگاه صنایع هوایی به این کشور رفته بود. هرچند که پس از انتشار این خبر، باراک آن را رد کرد.

اذیت و آزار جنسی زنان اسرائیلی در محل کار خود

تحقیقات نشان می دهد که 11.4 درصد از زنان کارمند رژیم صهیونیستی در محل های کار خود آزار و اذیت جنسی می شوند.

روزنامه هاآرتص ضمن انتشار خبر فوق نوشت: «این تحقیق همچنین ثابت می کند 21.6 از این زنان که طبق گزارش ها مورد آزار و اذیت جنسی در محل کار واقع می شوند، کارایی آنها کم شده و 9.3 درصد از آنها حتی کار خود را ترک کرده و یا اخراج می شوند.»
حدود 165 هزار نفر یعنی 11.4 درصد از تمام زنان کارمند در سال 2011 در محل های کار خود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند.
این تحقیق که توسط حزب کارگر و صنعت و وزارت کار رژیم صهیونیستی به دست آمده همچنین نشان می دهد، اکثر این زنان توسط مافوق خود در سرکار مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.
تاسف برانگیزتر آنکه به دلیل مشکلات مالی 77 درصد از این زنان در همان مکان که مورد آزار و اذیت قرار گفته اند به کار خود ادامه می دهند.
112
 

هاآرتص، تجاوز به زنان

استقبال بی نظیر مردم و هنرمندان از اصغر فرهادی هنگام ورود به ایران

در پی تبریک سخنگوی دولت آمریکا به اصغر فرهادی جهت دریافت جایزه فیلم جدایی نادر از بیسیم ببخشید سیمین سیل کثیری(2 نفر) از علاقمندان دولت فخیمه آمریکاو عاشقان و جانباختگان آن دیار شیرجه زنان خود را به فرودگاه رسانده و جناب اصغر خان هم کلاً آنها (آن دو نفر) را خیار فرض نمود و از کنارشان ردید(رد شد).

تجاوز خاخام صهیونیستی به دختران نابالغ

به نقل از خبر 18 ژانویه (28 دی) نشریه صهیونیستی جروزالم پست، یک خاخام 70 ساله صهیونیستی مظنون است که به چندین دختر نابالغ تجاوز کرده است و به همین دلیل از سوی پلیس فرانسه تحت بازجویی قرار گرفته است.
اخبار رسانه های فرانسوی حاکی از این است که «دنیل فارهی» که موسس جنبش یهودیان لیبرال فرانسه است و یکی از اعضای ارشد جامعه یهودیان این کشور نیز محسوب می شود، متهم است که چندین دختر نابالغ فرانسوی را مورد تجاوز قرار داده است که تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و «فارهی» هم اکنون در بازداشت به سر می برد.
«میشل سرفاتی» رئیس جامعه حمایت از یهودیان فرانسه اعلام کرده است: «در صورتی که اتهامات مطرح شده بر ضد این خاخام صهیونیست که یکی از مدافعان سرسخت هولوکاست است درست باشد، این مسئله برای ما یک فاجعه خواهد بود.»

اثر انگشت مردم لبنان در اختیار موساد قرار گرفت

'مروان شربل' وزیر کشور لبنان از توطئه ای پرده برداشته است که بر اساس آن از سال 1996 میلادی اثر انگشت تمامی مردم لبنان به همراه کل اطلاعات فردی آنان به دست سازمان اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی افتاده است.بر اساس این گزارش، 'میشل المر' وزیر کشور اسبق لبنان طی توافق نامه ای با شرکت 'ساجیم' فرانسه، صدور شناسنامه و کارت های شناسایی مردم لبنان را به این شرکت واگذار کرده که این امر بر اساس طرح مکانیزه کردن صدور شناسنامه از سوی کابینه این کشور انجام شد.این شرکت به این منظور، اثر انگشت دو دست به اضافه عکس و اطلاعات شخصی را به این منظور از همگی افراد اخذ کرده است.

بر اساس مفاد این توافق نامه، این اطلاعات به شکل انحصاری باید در اختیار دولت لبنان قرار می گرفت اما در صورت فسخ آن در اختیار شرکت باقی می ماند.شرکت ساجیم که تجهیزات اطلاعاتی و الکترونیکی نیز تولید می کند، با شرکت 'البیت' رژیم صهیونیستی که این شرکت نیز تولید کننده صنایع دفاعی و الکترونیکی است، شراکت دارد و در نتیجه بر اساس این شراکت، اثر انگشت های مردم لبنان در اختیار این رژیم قرار گرفته است.البته شربل، در گفت وگو با روزنامه 'السفیر' از جزئیات شراکت این دو شرکت ابراز بی اطلاعی کرده اما اظهار داشته که در صورت اثبات صحت و سقم این موضوع، نخست وزیری اقدامات لازم را در راستای منافع ملی لبنان انجام خواهد داد.

به گفته منابع جریان هشتم مارس، 'محمد فنیش' وزیر توسعه اداری و 'حسین حاج حسن' وزیر کشاورزی لبنان که از وزرای وابسته به حزب الله هستند، این موضوع را در جلسه آتی کابینه مطرح خواهند کرد.

گلشیفته فراهانی بالاخره مقابل دوربين برهنه شد

علیرغم آن که بسیاری از کارشناسان سینمایی کارهای غیراخلاقی این بازیگر را پیش بینی کرده بودند اما انگار گلشیفته فراهانی علاقه زیادی برای سرعت بخشیدن به این شیب غیراخلاقی دارد.

به گزارش وبگردي20:30، در آخرین عکس منتشر شده از گلشیفته فراهانی در روزنامه فیگارو فرانسه، وی ارزش های اخلاقی که حتی در کشورهای غربی نیز اندکی وجود دارد را زیر پا گذاشته و به صورت کاملا برهنه در مقابل دوربین ظاهر شده است؛ موضوعی که شاید هواداران وی نیز آنرا باور نمی کردند.

انتشار عکس برهنه وی موج گسترده ای از مخالفت ها را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته و حتی رسانه های غربی نیز به آن پرداخته اند.




تاکید وی بر این رفتارش نیز به خوبی در انتشار عکس هایش در صفحه فیس بوک شخصی اش نشان می دهد که وی علاقه شدیدی برای جلب توجه و شدت بخشیدن به شیب رفتار غیراخلاقی اش دارد.

جالب آنکه هنوز مدت زمان زیادی از اظهار نظر گلشیفته فراهای در نشریه مد wox (که در نمایش عکس های عریان سابقه دارد) که تاکید کرده بود از حجاب متنفر است نمی گذرد. آیا هنوز هم برخی علاقمند به دعوت او به ایران هستند؟
 
 
 
منبع باشگاه خبرنگاران

آمريکا رکورددار تجاوز به عنف در جهان است

یک مرکز رسمی دولت آمریکا، در گزارشي تکان دهنده از اوج گرفتن فساد اخلاقي و تجاوز جنسي محارم به يکديگر در این کشور پرده برداشت.
 به نقل از مشرق، مرکز آمریکایی "کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها"، به تازگي در گزارشی با اشاره به آمار بالای فساد اخلاقي در جامعه آمریکا اعلام کرد که 20 درصد از زنان آمریکايي، دست کم یک بار مورد تجاوز به عنف قرار گرفته اند و از هر چهار زن يک نفر  از سوی شریک يا دوست خود، مورد آزار جنسي قرار گرفته است.

همچنین پردازش داده‌هاي موجود در مرکز آمار خشونت های جنسی که از بین 18 هزار و 49 زن و مرد در آمریکا در سال 2010 ميلادي انجام شده، نشان می‌دهد که 80 درصد از زنان، نخستين بار پيش از رسیدن به سن 25 سالگی مورد تجاز جنسی قرار گرفته اند و بیش از نیمی از این زنان نیز از سوی شريک جنسي غيررسمي کنونی یا سابق خود، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

این مرکز همچنين در بخشی از گزارش خود که برای نخستین بار منتشر می‌شود، اعلام شده است که از هر هشت زن، یک نفر گفته‌ است که قربانی تجاوز خشونت‌بار از سوی یکی از افراد خانواده خود شده است.

بر اساس این آمار، ایالت‌های "آلاسکا"، "اوریگون" و "نوادا" بیشترین فراواني تجاوز به عنف را دارد. این آمار همچنين تأکید می‌کند که مشکلات بهداشتی متعددی برای کسانی که قربانی تجاوز به عنف قرار می‌شوند، به وجود می‌آید که سردرد، دردهای مزمن و بی‌خوابی بخشی از این مشکلات است.

"کاثلین سیبلیوس" دبیر خدمات بهداشتی و انسانی آمریکا نيز در بیانیه ای این گزارش را مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرده است.

بی حرمتی در قطعه شهدای بهشت زهرا(س)

چندی است جماعتی که خود را هنرمند می‌نامند، با تجری و گستاخی تمام اقدام به خدشه‌دار نمودن مبانی ارزشی اسلامی کرده و به بهانه‌های مختلف‌، پرده‌دری‌های اخلاقی خود را در فضای مجازی به نمایش عموم می‌گذارند.

از تهیه عکس‌های مکشفه در خارج از کشور و استودیوهای داخلی و انتشار آنان به صورت عمومی، تا شرکت در مجالس فساد و انتشار فیلم‌های آن.

در آخرین نمونه از این دست، گروهی از این به اصطلاح هنرمندان، در فیلمی که متاسفانه منسوب به سینمای دفاع مقدس می‌باشد، در بهشت‌زهرای تهران و در قلب قطعه شهدا، اقدام به گرفتن عکس‌هایی به دور از شئونات این مکان مقدس نموده و بی‌شرمانه آن را در فضای مجازی منتشر نموده‌اند.
 

اینکه گاهی برخی دخترکان تازه بالغ شده و دختران دریده  ناشناخته، گاهی دست به هنجارشکنی هایی می زنند و با وقاحت کاردستی هایشون رو تو اینترنت منتشر می کنند چندان چیز عجیب و غریبی نیست ولی نکته قابل تامل اینجاست که چطور شده هنرپیشگان بی حیایی مثل اینها که حداقل دونفرشان برای مردم کاملا شناخته شده هستند، اینطور در مکان مقدسی که برای ملت ما شناسنامه غیرت محسوب می شود، اینطور علنا بی حرمتی می کنند.

چقدر دستگاه نظارتی ما بی صاحب است که این جماعت تازه به دوران رسیده اینطور جرات می کنند تا در چنین مکانی با خیال راحت عکس های آتلیه ای بگیرند و ککشان هم نگزد.

با توجه به بند "میم" وصیت نامه حضرت امام(ره) و با عنایت به این که مدت‌هاست از هرگونه برخورد حداقلی از سوی متولیان امر در برخورد با این قبیل حرمت شکنی‌ها ناامید شده‌ایم، از امت حزب‌الله دعوت می کنیم که راسا برای مقابله با حریم‌شکنان و ارزش ستیزان وارد عمل شوند.


بخشی از بند "میم" وصیتنامه امام خمینی(ره):

اکنون‌ وصیت‌ من‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در حال‌ و آینده‌ و رئیس‌جمهور و رؤسای‌ جمهور مابعد و به‌ شورای‌ نگهبان‌ و شورای‌ قضایی‌ و دولت‌ در هر زمان‌، آن‌ است‌ که‌ نگذارند این‌ دستگاههای‌ خبری‌ و مطبوعات‌ و مجله‌ها از اسلام‌ و مصالح‌ کشور منحرف‌ شوند و باید همه‌ بدانیم‌ که‌ آزادی‌ به‌ شکل‌ غربی‌ آن‌، که‌ موجب‌ تباهی‌ جوانان‌ و دختران‌ و پسران‌ می‌شود، از نظر اسلام‌ و عقل‌ محکوم‌ است‌ و تبلیغات‌ و مقالات‌ و سخنرانیها و کتب‌ و مجلات‌ برخلاف‌ اسلام‌ و عفت‌ عمومی‌ و مصالح‌ کشور حرام‌ است‌ و بر همه‌ ما و همه‌ مسلمانان‌ جلوگیری‌ از آنها واجب‌ است‌ و از آزادیهای‌ مخرب‌ باید جلوگیری‌ شود و از آنچه‌ در نظر شرع‌ حرام‌ و آنچه‌ برخلاف‌ مسیر ملت‌ و کشور اسلامی‌ و مخالف‌ با حیثیت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ به‌ طور قاطع‌ اگر جلوگیری‌ نشود، همه‌ مسئول‌ می‌باشند.

و مردم‌ و جوانان‌ حزب‌اللهی‌ اگر برخورد به‌ یکی‌ از امور مذکور نمودند به‌ دستگاههای‌ مربوطه‌ رجوع‌ کنند و اگر آنان‌ کوتاهی‌ نمودند، خودشان‌ مکلف‌ به‌ جلوگیری‌ هستند. خداوند تعالی‌ مددکار همه‌ باشد.

آیا عدد سیزده نحس است؟

  در آغاز عدد به صورت محدود بود. حتی عدد را تا 2 بیشتر نمی توانستتد بشمارند. برای عدد مرزی برای شمارش داشتند. برای نمونه، زمانی در بسیاری  از جاها  تا 6 بیشتر نمی توانستند بشمارند. و پس از آن را «بسیار » می گفتند. هنوز هم در بسیاری از زبان ها « هفت » به معنای بسیار است. در زبان فارسی ضرب المثلی است كه می گوید: « هفت بار گز كن یك بار پاره كن » ( پیش از رایج شدن دستگاه متری ، گز و ذرع واحد اندازه گیری طول در ایران بود كه تقریبا برابر04/1 متر است.) در این ضرب المثل منظور این نیست كه درست هفت بار عمل كن؛ بلكه منظور این است كه با عمل بسیار نتیجه بگیر. در این جا هفت به معنای بسیار است. در قصه های كودكان ، وقتی كه از پادشاهی صحبت می شود كه در قصری زندگی می كرد كه هفت برج و بارو داشت ، باز منظور این است كه این قصر برج و باروهای زیادی داشت. هفت دریا هفت سرزمین ، هفت آسمان و ... همه جا هفت به معنای « بسیار » بكار رفته است. عدد 13 هم چنین سرنوشتی دار. دوازده را دو جین می گفتند و چون پس از آن را نمی شناختند ، روی آ ن نام « دو جین شیطانی » گذاشتند. از این جا عدد سیزده نحس شد. چرا كه پس از دوازده برای آن ها ناشناخته بود و خبر از ابهام و تاریكی می داد. البته پیش آمد ها و روایت هایی هم به نحسی سیزده كمك كرد ؛ مانند روایتی كه در شام آخر نفر سیزدهم به عیسی مسیح خیانت كرد و او را لو داد . وگرنه عدد سیزده با اعداد دیگر هیچ تفاوتی ندارد.

آقای «س.الف» از جرس بخواند : "چرا امر حکومتی امر خدا نیست؟"

مخالفان نظریه‌ی ولایت فقیه می‌گویند در قرآن هیچ آیه‏ی صریح و مستقیمی، یا به اصطلاح فقهی و تفسیری، نصی راجع به بحث حکومت زمینی که از آن خدا باشد و این حق به پیامبر و ائمه(صلوات الله علیهم) برسد نداشته و نداریم. تمام آیات استنادی، به اصطلاح دلالت‏های ظاهری دارند؟!

میر حسین موسوی

سایت جرس با هدف نقد حکومت دینی و ولایت فقیه در سلسله مقالههایی با عنوان «امر حکومتی، امر خدا نیست.» با قلم «س.الف»، سعی دارد بر اساس دو محور زیر شبهاتی را نسبت به ولایت فقیه وارد نماید:

1. ایجاد تردید در استناد به آیات قرآنی در نظریّهی ولایت فقیه؛
2. ادعای سلب اختیار از بشر با نظریّهی ولایت فقیه.
ادامه نوشته