مسیرهای راهپیمایی ۲۵ بهمن اعلام شد

به نقل از منابع سبز، مسیرهای راهپیمایی ۲۵ بهمن منتشر شد.
 
متقاضیان با مراجعه به این آدرس‌ها حضور سبز خود را به همه نشان دهند و اثبات کنند که ما بیشماریم!
 
مسیر شماره ۱: میدان حسادت، بلوار جهالت، خیابان ضلالت، دروازه جهنم

مسیر شماره ۲: مسجدضرار، میدان ابوجهل، خیابان ابوسفیان، دروازه جهنم

مسیر شماره ۳: میدان حکمیت، خیابان ابوموسی اشعری، خیابان ناکثین، دروازه جهنم

مسیر شماره ۴: پایگاه انگلیس، چهار راه آمریکا، خیابان اسرائیل، دروازه جهنم

مسیر شماره ۵: چهار راه استعمار، بلوار استکبار، خیابان استثمار، دروازه جهنم

مسیر شماره ۶: سه راهی بهائیت، بلوار وهابیت، خیابان عبدالمالک ریگی، دروازه جهنم

مسیر شماره ۷: میدان بی بصیرتی، خیابان اعدامی آرش رحمانی پور، کوچه اعدامی محمد رضا علی زمانی، بن بست ندا آقا سلطان، دروازه جهنم

مسیر شماره ۸: میدان آقازاده فراری، خیابان عروس آذربایجان، چهارراه داماد لرستان، خیابان خلیج الدول العربی!، بن بست ممد خالی بند، دروازه جهنم

پاسخ قاطعی به اقدام تروریست‌ها می‌دهیم

حجت‌الاسلام "حیدر مصلحی" دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت شهید "احمدی ‌روشن" و "قشقایی" همکار وی تاکید کرد: «انگلیس و آمریکا در این ترورها نمی‌توانند خود را مخفی نگه دارند و این‌طور نیست که آن‌ها بتوانند دست پلید خود را در این حوادث مخفی نگه دارند.»
وی افزود: «غربی ها یک پسر بد را در خانواده خاورمیانه قرار داده اند و جنایت‌های مختلفی که این‌طور شکل می‌گیرد را به گردن او می‌اندازند و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی او هم جواب محکمی را خواهد گرفت.»
 
وزیر اطلاعات در ادامه گفت: «سرویس اطلاعاتی اسرائیل با حمایت کشورهایی که جمهوری اسلامی را تروریست می‌دانند، در پرونده "ارباب سیر" که علی رغم خواست آنها حتی نتوانست دو هفته در صدر رسانه‌ها قرار بگیرد، یک اتهام واهی را که ناشی از یک ورشکستگی اطلاعاتی بود به گردن جمهوری اسلامی ایران می‌اندازند.»
 
مصلحی ادامه داد: «این‌ها باید امروز تکلیف خود را مشخص کنند که در مورد تروریسم دولتی و اقداماتی که از سوی این جنایتکاران دولتی انجام می‌شود، چه پاسخی دارند.»
 
وزیر اطلاعات با بیان اینکه مجامع بین‌المللی به ویژه مجامع بین‌المللی حقوقی در مورد برخوردی که با دانشمندان علمی صورت می‌گیرد، باید پاسخگو باشد، تاکید کرد: «دنیای مدعی پیشرفت علمی در مورد این مباحث می‌خواهد چه بگوید؟ آیا احتمال این را نمی‌دهد که این اتفاق ممکن است فردا در کشور خودشان صورت بگیرد؟ و با روندی که این‌ها دارند برخورد می‌کنند قطعا در کشورهای خودشان نیز این اتفاقات خواهد افتاد
 
مصلحی افزود: «ما ان‌شاءالله به حول و قوه الهی پاسخ محکمی را به این اقدامات خواهیم داد و همه‌ این مجموعه‌ها اعم از انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، موساد و مجموعه‌های دیگری که با آنها همراهی می‌کنند جواب قاطع و سنگین جمهوری اسلامی ایران را خواهند دید.»
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید رسانه‌های غربی مدعی هستند اگر جمهوری اسلامی سندی دال بر دخالت سرویس‌های اطلاعاتی غرب در این ترورها دارد، چرا تاکنون این اسناد را به مجامع بین‌المللی حقوقی ارائه نکرده است؟ گفت: «در این ارتباط با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هماهنگ کردیم که یک سری اقداماتی که باید در مجامع بین‌المللی به‌خصوص حقوقی صورت بگیرد، انجام شود. مجامع بین‌المللی حقوقی باید در ارتباط با این مباحث تعیین تکلیف کرده و به وظایف خود در ارتباط با این موضوع عمل کنند.»
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: «ما با هماهنگی با دبیرخانه شورای عالی امنیت، اسناد و مدارکمان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا این کار را دنبال کنند و در واقع کمیته‌ای برای پی‌گیری این موضوع تشکیل شود.»
 
مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا سرنخ‌هایی نیز در زمینه این ترورها به دست آمده است، گفت: «ان‌شاءالله در زمان خود در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.»
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای دانشمندان هسته ای و نخبگان علمی حفاظت بیشتری گذاشته نمی‌شود؟ گفت: «ما دستگاه‌های اطلاعاتی هستیم و بر اساس وظیفه‌ اطلاعاتی خود باید به دستگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کنیم که مثلا در رابطه با فلان شخصیت یا فلان مجموعه چه پیش‌بینی و تدابیری اندیشیده شود و دستگاه‌های دیگری هستند که در این زمینه مسئولیت دارند.»
 
مصلحی افزود: «من به دنبال این نیستم که توپ را در زمین دیگری بیاندازم ولی می‌خواهم بگویم که دستگاه‌ها هرکدام دارای چارچوب و محدوده وظایفی هستند و وزارت اطلاعات نیز در چارچوب وظایف خود عمل می‌کند و ماموریت حفاظت بر عهده ما نیست و ما این را تعریف نمی‌کنیم. دستگاه‌های دیگری مسئول این موضوع هستند.»
 
وزیر اطلاعات در پایان در مورد این‌که چه دستگاه‌هایی مسوول این موضوع هستند؟ گفت: «دستگاه‌های مختلف مانند سپاه و نیروی انتظامی. البته این‌ها نیز تنها نیستند و در ارتباط با این موضوع شورای امنیت کشور تصمیم می‌گیرد که هرکسی در چه رده حفاظتی مورد حفاظت قرار بگیرد و این مورد را به دستگاه‌های مختلف مربوطه اعلام می‌کند.»

هدیه ضد دجال به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

حرف های گمشده

باز خوانی بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

در قالب ۱۵ گفتار در قالب موضوعات مختلف

برای مشاهده هر گفتار، روی آن کلیک کنید.

برای مشاهده همه 15 گفتار در یک صفحه، این جا کلیک کنید.

توجه: هزینه خواندن هر یک از گفتار ها، فرستادن یک صلوات برای سلامتی مقام معظم رهبری است.


گفتار اول: بنای الهی

گفتار دوم: اگر بصیرت نباشد، کربلا تکرار می شود!

گفتار سوم: برنامه ریزی و تفکر در شیوه مقابله با دشمن

گفتار چهارم: فتنه

گفتار پنجم: آن دستی را که دارد صحنه گردانی می کند . . .

گفتار ششم: راهی که به آن اشاره شده . . .

گفتار هفتم: مهم ترین زمان برای تبلیغ

گفتار هشتم: باید بصیرتتان را افزایش دهید!

گفتار نهم: اصحاب امیرالمومنین (ع)، قدرت تحلیل نداشتند...

گفتار دهم: کمی از حق کمی از باطل

گفتار یازدهم: آری، عصمت حضرت قابل تقلید نیست، ولی...

گفتار دوازدهم: استکبار، اولین مسئله در بصیرت

گفتار سیزدهم: باور کنیم همیشه آماده ضربه زدنند!

گفتار چهاردهم: این ها عوامند . . .

گفتار پانزدهم: عوامی یا خواص؟

امیدواریم این بهترین هدیه ای باشد که در طول زندگی تان دریافت می کنید؛ خصوصا در ماه مبارک رمضان.

قشقاوي: ایران در 5 كشور فاقد سفير است

حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه در امور كنسولي، مجلس و ايرانيان خارج از كشور گفت: سفارت خانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در 5 كشور موريتاني، انگليس، نيجريه، كلمبيا و نياكاراگوئه فاقد سفير هستند؛ به زودي نام سفراي اين كشورها اعلام مي شود و تنها رابطه كشورمان با آرژانتين، همچنان در حد كاردار باقي خواهد ماند.

وي که با باشگاه خبرنگاران گفت‌وگو می کرد، در پاسخ به سوالی درباره تحقق پيش شرط‌هاي مجلس براي از سرگيري مذاکرات ايران و آمريکا و گروه 1+5 گفت: اين سوال را بايد از حوزه مربوط سوال کنيد و تا آنجايي که من خبر دارم بحثي در خصوص مذاکرات ايران و آمريكا نبوده است.
سخنگوي سابق وزارت خارجه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با بيان اينكه رسانه‌هاي بيگانه در حال حاضر موضوع وحدت ميان مجلس و دولت را مورد هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: رسانه‌هاي غربي در خصوص دموکراسي در ايران به تناقض آشکار و بن بست تحليلي رسيده‌اند، ‌هر گاه که بخواهند دست به سياه‌نمايي بزنند بحث عدم وحدت ميان مجلس و دولت را به ميان مي‌کشند، تاكيد مي‌كنم كه اظهارات غربي‌ها در اين باره بي‌پايه و اساس است. آنها تفاوت ديدگاه نمايندگان و دولت را تعارض و تقابل تعريف مي‌كنند، اما همين تعارضات در كشورهاي خودشان، وجود دموكراسي تعبير مي‌شود.
قشقاوي با بيان اينكه از ابتداي سال، 4 جلسه ويژه ميان وزيران خارجه و مجلس برگزار شده است، گفت: رابطه ميان وزارت خارجه و مجلس، به ويژه با كميسيون امنيت ملي بسيار گسترده است، از اوايل سال جاري تا به حال 4 جلسه ويژه ميان وزارت خارجه و كميسيون امنيت ملي شكل گرفته است، همچنين وزارت امور خارجه ماهي يكبار جلسه‌اي چند ساعته با كميسيون امنيت ملي برگزار مي‌كند، اعضاي كميسيون امنيت كه سوابق ديپلماتيك دارند همكاري بسيار گسترده‌اي با وزارت دارند.
وي در پاسخ به سوالی دیگر درباره مصاحبه ريیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با سايت ديپلماسي ايراني كه گفته بود دولت احمدي‌نژاد در ديپلماسي خارجي فرصت‌سوزي کرده، اظهار كرد: اين مباحث به بنده ارتباطي ندارد و شما بايد پاسخ اين سوالات را از سخنگو بپرسيد.
قشقاوی در پاسخ به سوالی درباره کمک ایران به مالاوی نیز گفت که تاييد يا تکذيب خبر کمک ايران به مالاوي حوزه اختيارات من نيست.
قشقاوي با اشاره به اينكه رسانه‌هاي خبري و شبکه‌هاي تلويزيوني آسياي شرقي به صورت مداوم دستگيري ايرانيان متهم به مواد مخدر را انعكاس مي‌دهند، خاطرنشان كرد: پليس با همکاري وزارت امور خارجه وضعيت زندانيان متهم به مواد مخدر را سريعا و قاطعانه پيگيري مي‌كند.

منافقین باید تا پایان سال جاری میلادی از اردوگاه اشرف خارج شوند

وزیر دادگستری عراق با اعلام اینکه تصمیم قاطع دولت عراق بر خروج منافقین اردوگاه اشرف است گفت: اشرف نشینان باید تا پایان سال جاری خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حلبوص حمزه الشمری عصر شنبه در حاشیه دیدار با وزیر دادگستری کشورمان در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد موضع دولت عراق پیرامون فتنه جویی های منافقان در اردوگاه اشرف علیه ایران و عراق گفت: سازمان منافقین خلق در اردوگاهی حضور دارند که به هیچ عنوان حق خروج ندارند. ضمن اینکه آنها نه پناهنده هستند و نه عراقی بلکه خاک عراق را اشغال کرده اند.

وی افزود: با تصمیم قاطع دولت عراق گروههای تروریستی باید تا پایان سال جاری میلادی عراق را ترک کنند و نخست وزیر مامور رسیدگی به این حکم است و مجلس هم از این رای پشتیبانی می کند. البته این اقدامات بر اساس اصول و موازین حقوق بشر انجام می شود.

وزیر دادگستری عراق گفت: سازمان منافقین از ارتباط با سازمانهای حقوق بشر سواستفاده کرده و فشارهایی را به دولت عراق اعمال کرده است لذا به آنها اجازه داده نمی شود به راحتی از اردوگاه خارج شوند. در مورد فعالیتهای نهادهای بین المللی هم خبر ندارم زیرا برخی از اخبار پایه و اساس ندارد ولی ما جدا از نهادهای بین المللی پیگیر خروج منافقان هستیم زیرا این خاک متعلق به مردم عراق است.

حسن حلبوص در پاسخ به این پرسش که به دلیل حضور منافقین و تروریستها امکان اجرای توافقات ایران و عراق برای بیابان زدایی و جلوگیری از پدیده گردو غبر وجود ندارد گفت: دولت عراق سعی می کند اراضی را پس بگیرد و وقتی این سازمان تروریستی از بین رفت اقدامات لازم برای بیابان زدایی انجام می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری خبرنگار مهر مبنی بر اقدامات این کشور برای تامین امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات گفت: امنیت مسئله ای مربوط به تمام مردم عراق و زائران ایران است ولی برخی از زائران ایرانی به تعهدات فیمابین عمل نکرده و از کاروانها جدا می شوند برای همین یا ربوده شده و یا مورد حمله تروریستی قرار می گیرند لذا از زائران ایرانی درخواست می شود از طریق دفاتر دو کشور اقدام به سفر کنند.

تعطيلي سفارت ايران در بحرين گزينه مناسبي نيست

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، تعطيلي سفارت ايران در منامه را به عنوان يك انتخاب، گزينه مناسبي ارزيابي نكرد.

علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در پاسخ به پرسشي در مورد بررسي احتمال تعطيلي سفارت ايران در بحرين اظهار داشت: چنين بحثي در دستور كار كميسيون نيست و اصولا سياست جمهوري اسلامي ايران تعطيلي سفارتخانه‌ها نمي‌باشد.

وي ادامه داد: در زمان جنگ هشت ساله نيز سفارت جمهوري اسلامي ايران در عراق تعطيل نشد و لذا اين بار نيز نبايد به دنبال اين مساله باشيم و به عنوان يك انتخاب فكر نمي‌كنم اقدام مناسبي باشد.

امیدواریم مسئولان مصر سریعتر برای ارتقاء روابط اقدام کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که مسئولان مصری با توجه به تبادلات شفاهی و نامه‌ای هر چه زودتر در جهت ارتقاء روابط دو کشور اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه صبح امروز شنبه در سمینار روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور که با موضوع تحولات منطقه در محل وزارت خارجه برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان مصر با توجه به تبادلات شفاهی و نامه ای هر چه زودتر در جهت برقراری و ارتقاء روابط دو کشور قدمی شجاعانه بردارند.

وی افزود: ما این آمادگی را قبلا اعلام کرده بودیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: البته ما می دانیم که در این زمینه فشارهایی وجود دارد اما ملت مصر پاسخ این فشارها را داده اند.

صالحی افزود: ایران و مصر دو رکن عمده جهان اسلام و مکمل هم هستند و به نظر می رسد تعامل دو کشور به صلح و ثبات و امنیت منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

ادامه دارد...

گزارش ايسنا از تحصن دانشجويي مقابل سفارت عربستان

در دومين روز از تحصن سه روزه تعدادي از دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين در مقابل سفارت عربستان سعودي بعدازظهر جمعه چهار تن از نمايندگان مجلس در جمع متحصنان حضور يافتند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: عربستان سعودي و رژيم آل خليفه بايد دست از جنايت‌هاي خود بردارند و بدانند در آينده نزديك انتقام الهي از آستين مردم منطقه بيرون خواهد آمد.

مهدي كوچك‌زاده در جمع دانشجويان متحصن در مقابل سفارت عربستان در تهران با اشاره به تجمع‌هاي مختلفي كه در كشور برگزار شده است، خاطرنشان كرد: ما با اين حركت نشان مي‌دهيم كه بايد ابراز حمايت از مظلوم و بيزاري از ظالم را انجام دهيم.

وي خطاب به سفير عربستان سعودي در تهران گفت: در منطقه جنايت‌هاي ديگري مانند ليبي و يمن وجود دارد كه در همه اين‌ها سرپنجه اين رژيم جنايتكار آشكار است.

او گفت: اعزام نيروهاي آل‌سعود به بحرين براي عادي نشان دادن اوضاع در عربستان است. ما به آن‌ها مي‌گوييم بدانيد با اين عمل دو اتفاق رخ مي‌دهد؛ امام پس از جنايت آل‌سعود در مورد حجاج فرمود ما در وقت مناسب انتقام خود را خواهيم گرفت و بدانيد اين وعده محقق خواهد شد. آل‌سعود نيز بايد بداند كه با جنايت‌هاي خود و لشكركشي كه به بحرين انجام داد دو امر را جلوتر انداخته است، موضوع اول اين‌كه آن زمان مناسب را جلو انداخته و ديگر اين‌كه انتقام را تشديد كرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: هر اقدامي انجام دهيد موجب عمق تنفر ملت‌ها خواهيد شد. اين امر را بدانيد و بساط‌تان را جمع كنيد و از بحرين خارج شويد. دست‌درازي به بحرين براي تحكيم جنايت‌هاي خود را پايان دهيد.

وي ادامه داد: انتقام الهي از آستين مردم منطقه بيرون خواهد آمد و حرم مطهر پيامبر اسلام و خانه كعبه را از دست شما جنايتكاران رها خواهد كرد و مردم مسلمان به زيارت خانه بدون وجود آل‌سعود خواهند رفت.

به گزارش ايسنا، رييس كميته امنيت داخلي كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: بحرين ديگر تحمل ادامه جنايت‌هايي كه امروز در آن‌جا رخ مي‌دهد را ندارد و حتما شرايط به گونه‌اي رخ خواهد داد كه خواسته‌هاي مردم محقق شود.

پرويز سروري خاطرنشان كرد: امروز بحرين تابلوي تمام نمايي از ظلم و جنايتي است كه توسط سردمداران مدعي حقوق بشر انجام مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه «حوادث اخير آخرين ميخي است كه به تابوت سازمان ملل زده مي‌شود» گفت: نظام تبعيض‌آميز در بحرين وجود دارد در چنين شرايطي بحرين و عربستان هر دو جزء حقوق بشر سازمان ملل هستند و حقوق بشر را در كشورهاي ديگر تنظيم مي‌كنند، آيا اين خنده‌دار نيست؟

او ادامه داد: آل‌سعود وارد خاك بحرين شد در حالي كه يك سوم از خاك بحرين تحت نظارت ناوگان آمريكا و زير چكمه‌ آمريكايي‌هاست و با مردمي كه فقط خواستار اين بودند كه هر كدام از آن‌ها يك راي داشته باشند برخوردي وحشيانه صورت گرفت.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس به حوادث پس از انتخابات در ايران اشاره كرد و گفت: در جريان فتنه يك داستان دروغين به نام ندا آقاسلطان را درست كردند و تمام رسانه‌هاي امپرياليستي روي اين موضوع در قالب فيلم و موضوعات ديگر كارهاي زيادي انجام دادند، آيا تمام جنايت‌هايي كه انجام مي‌شود، نصف موضوع ندا آقاسلطان نبود كه اقدامي اساسي با اين جنايت نمي‌كنيد؟ مشكل اساسي در سازمان ملل اين است كه امروز سازمان ملل زير دست آمريكاست.

وي تاكيد كرد: اين جنايتكاران تمام اصول حقوق بشر را زير پا مي‌گذارند اما سازمان ملل صدايش درنمي‌آيد اما در مورد تهران مرتب قطعنامه صادر مي‌كند.

او تاكيد كرد: هرچقدر فشار به مردم بحرين وارد شود در مقابل آن شاهد خيزش‌ها و جوشش‌هاي عظيم مردمي هستيم. مردم شب‌ها را با شعارهاي الله‌اكبر بر آل خليفه جهنم كرده‌اند و روزها نيز اعتراض‌هاي خود را به هر شكل ممكن عليرغم فشارها ادامه مي‌دهند.

به گزارش ايسنا، عليرضا زاكاني ـ عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ـ نيز گفت: نماد تام و تمام اسلام آمريكايي در آل‌سعود امروز وجود دارد و آل‌سعود امروز در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.

زاكاني خاطرنشان كرد: بزرگترين ثمره حضور مردم و اعتراضاتي كه بيان مي‌كنند، منطقي است كه آن را از اصحاب كفر نمي‌فهمند و آل‌سعود نيز زاييده منطق اصحاب كفر است.

وي گفت: انقلاب اسلامي قيمت انسان را نشان داد و اهميت مردم را بارها تاكيد كرد. در جاي‌جاي منطقه مي‌توانيد تقاضا براي رويكردي كه انقلاب اسلامي معرفي كرد را به وضوح ببينيد.

او به اقدامات آل‌سعود در بحرين و جنايت‌هاي آن‌ها و كشتار مردم اين كشور اشاره كرد و گفت: خلق و خوي آل‌سعود با جنايت عجين است و هيچ اعتقادي به اسلام ندارد، همان‌طور كه خلف آن‌ها آن جنايت‌ها را با اهل بيت عصمت و طهارت انجام داد، امروز آن‌ها هم همين روش را دنبال مي‌كنند و جز اين از آن‌ها انتظار نيست.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس به كشتار حجاج در حين اعمال حج كه از سوي عربستان سعودي انجام شد، اشاره كرد و گفت: ما چيزي از اين ملحدان و خاندان كفر انتظار نداريم بلكه امروز انتظار ما از مجامع بين‌المللي است،‌ آن‌هايي كه ادعاي دفاع از حقوق بشر و مبارزه با ظالمان مي‌كنند چشم خود را بر روي اين وقايع دلخراش مي‌بندند؛ اما بايد در نظر داشت اين مسائل باعث شد نقاب از چهره آن‌ها برداشته شود و آن‌ها ديگر خادم حرمين شناخته نشوند بلكه خائين به حرمين شناخته شوند.

وي تاكيد كرد: امروز تحولات به سمتي پيش مي‌رود كه دست اين خاندان خائن از اين حكومت و حاكميت برداشته شود. در اين چند سال در هر جنايتي كه در كشورهاي اسلامي رخ داده است، دست آل‌سعود را شاهد بوده‌ايم. آن‌ها به گونه‌اي تبليغ مي‌كنند كه گويي نماد اسلام هستند، ولي اين جنايات باعث شد چهره واقعي آن‌ها به مردم دنيا نشان داده شود.

او تاكيد كرد: امروز آل‌سعود در سراشيبي سقوط قرار گرفته است و آن‌ها از درون پاشيده شده‌اند و چيز ديگري براي عرضه ندارند. اميدواريم خدا آن‌گونه كه وعده ياري داده است دستان خائنان را از جان و مال مسلمين كوتاه كند.

به گزارش ايسنا، محمد دهقان ـ نماينده ديگر مجلس ـ نيز در جمع دانشجويان متحصن حاضر شده بود.

سخنراني نمايندگان با فريادهاي «الله‌اكبر» دانشجويان همراه بود.

يكي از دانشجويان متحصن نيز گفت: حج عمره يك خواسته استراتژيك براي ايران نيست.

وي خواستار انجام اقداماتي انقلابي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي كشور شد و گفت: انتظار بيش‌تري از دولت داشتيم كه فشار سياسي بر عليه آل‌سعود ايجاد كند و كنفرانس سران اسلامي را هرچه زودتر تشكيل دهد.

اين دانشجو گفت: بايد در حركت دولت براي كمك به مردم مظلوم بحرين تسريع شود و براي رابطه ايران و عربستان سعودي مي‌خواهيم تجديدنظر صورت گيرد و مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه فعال باشد.

دانشجويان با شعارهاي «الله اكبر»، «لا اله الا الله»، «مجاهد بحريني راهت ادامه دارد»، «جانم فداي قرآن» «جانم فداي اسلام»، «رژيم آل‌سعود نابود بايد گردد»، «سفارت سعودي نابود بايد گردد»، »برادر مسلمان پس غيرتت كجا رفت»، »مهدي بيا كه اسلام دل‌خون و بي‌قرار است، قرآن به زير پاي شيطان روزگار است»، »يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، »بحرين پيروز است سعودي نابود است»، نمايندگان مجلس را بدرقه كردند.

دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني تحصن سه روزه‌اي را در مقابل سفارت عربستان سعودي در تهران از روز گذشته آغاز كرده‌اند.

قرار است امروز كارگاه آموزشي براي استفاده از فضاي مجازي در خصوص نشان دادن فجايعي كه در بحرين رخ مي‌دهد در جمع دانشجويان برگزار شود.

واکنش ایران به بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه تحولات جاری در خاورمیانه ، خلیج فارس و شمال آفریقا را حاصل رفتار حاکمان کشورهایی دانست که به خواست مردمی توجهی نداشته و سیاست وابستگی به قدرتهای فرامنطقه ای را به منافع ملت خویش ترجیح داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمانپرست در واکنش به ادعاهای مطروحه علیه ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس ضمن بیان این مطلب با اشاره به اتفاقات در حال وقوع در بحرین و مداخله برخی از  کشورهای منطقه در امور داخلی این کشور و سرکوب مردم ، اظهار داشت: انتظار از کشورهای اسلامی این است که توانائی خود را در مقابله با تجاوزات و تهدیدات رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام بکار گیرند. واقعیت آن است که این کشورها برای رفع اتهام از خود فرار به جلو را انتخاب و فرافکنی کرده و دیگرانی را متهم می کنند که غیر از حمایت معنوی از مطالبات مشروع و مسالمت آمیز مردم ، هیچ دخالتی در این رویدادها ندارند .

وی سپس خطاب به کشورهای اروپائی سوال کرد آیا سکوت شما در قبال این جنایات ، همراهی شما با این وضعیت و اتخاذ رویکرد دوگانه در خصوص حقوق بشر را نشان نمی دهد ؟

مهمانپرست همچنین سوال کرد آیا ورود و مداخله نظامی در لیبی که بجای توقف درگیریها و جلوگیری از کشتار مردم بیگناه که خسارات جدی به مردم غیر نظامی وارد می نماید ، دخالت در امور داخلی این کشور محسوب نمی شود؟
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با تاکید بر اینکه استفاده صلح آمیز از فنآوری هسته ای حق مسلم ملت بزرگ ایران می باشد ، اظهار داشت: همه کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی و متعهد به معاهده ان پی تی در چارچوب تعریف شده ، دارای حق برخورداری از فنآوری هسته ای برای مصارف صلح آمیز می باشند. لذا بنظر می رسد طرح مسئله تکراری فعالیت هسته ای صلح آمیز کشورمان در این نشست تنها به عنوان مسئله ای انحرافی و برای دور کردن اذهان نسبت به فجایع انسانی در حال وقوع در منطقه است.

وزيرخارجه بحرين:ايران يك تهديد است

شيخ خالد بن حمد آل خليفه وزير خارجه بحرين، درباره حضور نيروهاي خارجي در اين كشور گفت: نيروهاي شوراي همكاري زماني از بحرين خواهند رفت كه ديگر تهديد خارجي وجود نداشته باشد. من كسي را متهم نمي كنم اما ايران يك تهديد است.
گماشتگان دژخيم آمريكا و عربستان در بحرين مي گويند: تا تهديد ايران باقي است، نيروهاي خارجي در بحرين مي مانند.
شيخ خالد بن حمد آل خليفه وزير خارجه بحرين، درباره حضور نيروهاي خارجي در اين كشور گفت: نيروهاي شوراي همكاري زماني از بحرين خواهند رفت كه ديگر تهديد خارجي وجود نداشته باشد. من كسي را متهم نمي كنم اما ايران يك تهديد است.


همزمان با اين اظهارات، شيخ خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير بحرين براي تشكر ويژه از نقش عربستان در سركوب خونبار ملت مسلمان بحرين به رياض رفت و گفت: عربستان عقبه استراتژيك ماست. ما از نقش مهم عربستان در حمايت از توسعه بحرين در تمام زمينه ها و كمك موثر در حوادث تاسف بار اخير قدرداني مي كنيم.
هشدار مقامات بحريني نسبت به تهديد موهوم خارجي ايران، در حالي است كه اولا بحران اخير اين كشور ناشي از به ميدان آمدن مردم مسلمان اين كشور اعم از شيعه و سني و اصرار بر نقش آفريني در حاكميت است ثانياً بزرگ ترين تهديد خارجي، از سوي آمريكا و رژيم سعودي متوجه بحرين است كه عملا اين كشور را به اشغال درآورده و به صورت مستعمره اداره مي كنند به نحوي كه پنتاگون، بحرين را تبديل به پنجمين پايگاه دريايي خود كرده و عربستان و امارات و... نيز هرگاه اراده مي كنند با قشون نظامي وارد منامه مي شوند ثالثاً خاندان حاكم آل خليفه نيز اصالتاً غير بحريني و از طايفه آل سعود هستند كه به اين كشور كوچيده اند و سرانجام، براساس اسناد منتشره از مذاكرات محرمانه شاه بحرين با مقامات آمريكايي، وي از مقامات زيردست خود خواسته كه الفاظ مصطلح «دشمن» و «رژيم صهيونيستي» را در ادبيات خود نسبت به رژيم اشغالگرقدس حذف كنند و به توسعه روابط با تل آويو بينديشند.


وحشي گري بي سابقه خاندان آل خليفه در كشتار ملت مسلمان بحرين به حدي انزجار آور بود كه روز گذشته روزنامه آمريكايي واشنگتن پست هشدار داد: كاخ سفيد اصولا از ديكتاتورها حمايت مي كند و همين كار را نيز نسبت به شاه بحرين انجام داد اما بايد توجه داشت كه سكوت اوباما در قبال سركوب مردم بحرين، آمريكا را در انظار جهاني زير سوال خواهد برد كه از كدام دموكراسي و آزاديخواهي سخن مي گويد؟ اما پاسخ روشن است به تعبير دنيس مك دوناگ معاون مشاور امنيت ملي آمريكا، ما سياست يكپارچه اي درباره همه كشورها نداريم. ما بر اساس منافع خود از حكومت بحرين دفاع مي كنيم چرا كه پايگاه پنجم نيروي دريايي ما در بحرين مستقر شده است.

کیهان

گستاخی وزیر خارجه امارات علیه ایران

شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات روز چهارشنبه در دیدار با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اظهارات گستاخانه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
شیخ جوان رژیم امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشتون در ابوظبی مدعی شد :" ایران باید در سیاستهای خود در منطقه تجدید نظر کند، سیاست تهران در حال حاضر افق دور را نمی بیند."

شیخ عبدالله در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از دخالت نظامی آشکار امارات و عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در بحرین برای کمک به رژیم دست نشانده آل خلیفه در سرکوب قیام خونین اکثریت مردم این کشور و نقض حاکمیت بحرین، برای نشان دادن عمق خشم و کینه خود از حمایتهای کاملا انسانی و اسلامی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از مردم بی دفاع بحرین ادعا کرد: " ایران باید به وحدت و حاکمیت کشورهای عربی احترام گذاشته و در امور داخلی آنها دخالت نکند."

پیشتر نیز شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه رژیم دست نشانده بحرین، با مطرح کردن اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، خشم و عصبانیت خود را از همبستگی گسترده مردم و نظام اسلامی ایران با مردم بی دفاع بحرین که تحت سرکوب و خفقان و ظلم رژیم اقلیتی مزدور و سرسپرده قرار دارند، ابراز کرد.