پاسخ به دوست عزیز نظر دهنده مان
یکی از دوستان در وبلاگ خود، یک لطیفه غیر اخلاقی درج کرده اند که پس از واکنش ضد دجال به درج این مطلب، نظر زیر را در ضد دجال نوشته اند که در ادامه این نظر و پاسخ رسمی ضد دجال را مشاهده می نماییم.
(با عرض معذرت از خوانندگان)
لینک یکی از جوک های غیر اخلاقی در وبلاگ ایشان
توجه: با همکاری مسئولان بلاگفا، وبلاگ مورد نظر در مهر ماه سال ۹۰ مسدود شد.
|
شنبه 26 شهریور1390 ساعت: 0:38 |
توسط:حسن جعفری | ||||
|
سلام | |||||
پاسخ رسمی ضد دجال:
علیک سلام، نظر دهنده گرامی
1.لفظ امام فقط راجع به امام معصوم به کار نمی رود. اگر یک فرد، فردی دیگر را پیشوای خود قرار دهد، می تواند به او بگوید: امام.
2.آقای خامنه ای نه تنها یک فرد سیاسی هستند، بلکه یک مرجع عظمی تقلید هستند.
3.ما همچنان بر این باوریم که دین از سیاست جدا نیست. دین تنها یک مقوله فردی نیست؛ بلکه باید در جامعه نیز اعمال گردد.
4.حکومت ایران و عربستان خیلی با هم تفاوت دارند. خواهش می کنم کمی راجع به تفاوت ولایت و خلافت مطالعه کنید.
5.با وجود افرادی چون شما نباید انتظار یک کشور موفق و پاک را داشته باشیم. فراموش نکنیم که یک کل از اجزا تشکیل می شود و به آن ها وابسته است.
6.مبنای احترام و ارزش را نباید افراد خارجی دانست. افراد بزرگ یا حتی ملت های بزرگ همیشه دشمنان بزرگی هم دارند. اگر از دشمن بترسیم، تبدیل به یک عروسک خیمه شب بازی می شویم. می شویم یک مستعمره. همان گونه قبل از انقلاب هم تا حدودی همین وضع را داشتیم.
به آیه قرآن اشاره ای می کنم:
إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿13﴾ / سوره مبارکه حجرات
7.حرف از فساد زدید. حال این که خود یک مفسد هستید. هر چیزی که در فضای مجازی پیدا می کنید، در وبلاگ خود قرار می دهید. شاید یک متن تمسخر آمیز و سرشار از توهین، یا حتی یک جوک غیر اخلاقی. این ها فساد نیستند؟
دقت کنید، شما یک فضای وبلاگ در اختیار دارید و در آن فساد می کیند. پس از امثال شما بعید نیست وقتی مسئولیتی پیدا می کنند، اداره خود را فاسد کنند.
قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَلِكَ يَفْعَلُونَ ﴿34﴾ /سوره مبارکه نمل
8.ما به دنیای آخرت معتقدیم و اصل معاد را جزو 5 اصل دین خود می دانیم.
9.باز هم اشاره می کنم که ما هیچ کس را با ائمه مطهر و معصوم مقایسه نمی کنیم. ولی بعضی از پیشوایان بزرگوار خود را امام می نامیم. همچون امام خمینی، امام موسی صدر و امام خامنه ای.
10.
وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَمِيثَاقَهُ الَّذِي وَاثَقَكُم بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ﴿7﴾ /سوره مبارکه مائده
تنها خدا به راز دل آگاه است. درباره قصد و نیت افراد این گونه قضاوت نکنید.
11.خوشحالم که شما هم می دانید که بیان جوک های غیر اخلاقی در وبلاگ، کار درستی نیست؛ ولی از توجیه شما شگفت زده شدم!
12.شما برای لفظ منافق که خطاب به من عرض کرده اید، دلیل موجهی نیاورده اید. خوشحال می شوم که در گفتگو های بعدی گفته خود را توجیه نمایید.
13.در ادامه نکته قبلی، به تهمت های شما اشاره ای می کنم و می خواهم که برای هر یک دلیل و سندی موجه بیان کنید:
1)صدمه زدن به دین با قاطی کردن دین و سیاست
2)فکر مال اندوزی در مقامات و دروغ گفتن به مردم
3)گرفتن دین و دنیای مردم به اسم اسلام
4)اعتقاد نداشتن به آخرت
5)گول زدن مردم
6)یک عمر چپاول کردن
7)مقایسه کردن افراد با ائمه
8)مشغول خوردن از بیت المال
9)فیلم خداترسی بازی کردن مانند اربابان
10)منافق بودن
11)خواب بودن و غفلت
پاسخ دوست عزیز نظر دهنده:
http://keshtynoh.blogfa.com/post-543.aspx
و پاسخ مجدد ما:
با عرض سلام مجدد
1.منظور ما هیچ گاه هم ردیف دانستن برخی افراد با ائمه نیست. با توجه به توضیحات قبلی منظور ما پیشوا و الگو دانستن این افراد است و هیچ اجباری نسبت به استفاده از این لفظ برای افراد غیر ائمه، وجود ندارد.
توجیه شما در بند دوم بسیار بی اساس است.
آیا شما یک مرجع تقلید شیعه را هم ردیف با رقاصی چون مایکل جکسون و یا جنایتکارانی مانند فهد و صدام و شمر و یا حتی مردم عادی می دانید؟
چه ویژگی در افراد مذکور وجود دارد که آن ها را تبدیل به یک اسوه و الگو می نماید؟
2.در پاسخ به این بخش، فقط همین را می گویم:
اِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ اَاَنذَرْتَهُمْ اَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُوْمِنُونَ
3.توجه داشته باشید که تعداد مراجع در حوزه زیاد نیست. بلکه تعداد مجتهدان زیاد است!
4.اگر به نظر شما سیاست نجاست است، چگونه افرادی چون حضرت علی علیه السلام این نجاست را با دین پاک مخلوط می کردند؟
5.بحث ما مقایسه ایران و عربستان بود. ترکیه از کجا وارد بحث شد، شما می دانید ولا غیر!
6.باز هم طرح یک اتهام کردید. سلطه بر جان و مال و ناموس مردم. آن هم بی مدرک!
7.آغاز خلافت در عربستان همراه با زور است. نه با انتخابات.
علی رغم این که ولی فقیه در جمهوری اسلامی ایران با رای مردم انتخاب می شود و با رای منتخبان مردم هم برکنار.
درست است؟
8.ما هیچ کس را نمی پرستیم. لطفا تهمت نزنید. و نسبت به الفاظی که به کار می برید، همواره مراقب باشید.
ضمنا هنگامی حرف از شیطان و مکر آن بزنید که جوک های غیر اخلاقی خود را پاک کرده باشید!
9.بنده بیدار هستم!
نتیجه تبلیغات آمریکا را در قالب صحبت های شما می بینم! دنیای شما تبدیل شده به آمریکا و اروپا و غرب!
شما جذب جاذبه های غربی شده اید که ظاهر بسیار خوبی دارند ولی در باظن همگی پوچند.
البته دیدن کانال های ماهواره ای نیز بی تاثیر نیستند.
این کشور هایی که شما مثال زدید، خود جزو جامعه جهانی هستند. با توجه به بیان آیه کریمه قرآن در توضیحات قبلی، در این بخش صحبت دیگری ندارم.
10.ما پاستوریزه نیستیم. لطفا الفاظی را که بر دهان مبارکتان جاری می سازید، کنترل نمایید!
اگر این قدر از خودت مطمئن هستی، در گفتگو های بعدی نمونه های آن ها را بیان خوانندگان بیان می کنم تا ببینند شما مفسد هستی یا ما پاستوریزه!
11.دوباره می گویم:
اگر مفهوم دین وسیاست این هاست، چرا حضرت علی حکومت دینی برقرار کردند و چرا منتظر حکومت جهانی و عادلانه امام زمان هستیم؟
12.احتمالا معنی سند را نمی دانید!
توصیه می کنم به واژه نامه مراجعه نمایید!
13.شما طریقه روایت حدیث و روایت را نمی دانید.
هر گاه سند و مدرکی به بنده نشان دادید، آن گاه در خصوص آن ها صحبت می کنیم.
اگر دوست داشتید یاد بگیرید به پاسخ اول بنده مراجعه کنید.
14.اگر شما نمی توانید اعتقاد من به آخرت را محک بزنید، پس چگونه به خود اجازه می دهید که بگویید ما به آخرت بی اعتقاد هستیم؟
آیا به همین سادگی تهمت می زنید و یا به همین راحتی دیگران را خراب می کنید؟
از افرادی چون شما که فردی چون مرا این گونه خراب می کنید، خراب کردن و دروغ بستن به افراد بزرگ تر از بنده بعید به نظر نمی رسد.
15.امید وارم در آینده کسانی از تعصب سخن بگویند که خود بی تعصب و بی طرف باشند!
16.با توجه به این توجیه زیبای شما، من هم می توانم با قاطعیت بگویم شما به آخرت ایمان نداری، به دلایل بالا!
17.شما اکثر اتهامات را نسبت به من بیان کرده اید. نه خطاب به منبری ها و یا مسئولان.
مطمئن باشید این گونه نمی توانید از توجیه فرار کنید.
18.در پایان:
توجه کنید که ابتدا بنده به مسائل غیر اخلاقی در وبلاگ شما واکنش نشان دادم! نه شما.
چرا راست نمی گویید؟
ضمنا شما درباره همه تهمت های هایتان سخن نگفتید!
همچنین توصیه می کنم قبل از انتشار مطالبتان، یک بار آن ها را بخوانید تا لا اقل غلط های املایی نداشته باشد!
توجه داشته باشید که صحبت های آرام و مسالنت آمیز من در بخش قبلی، با توجه به توهین ها و اتهامات شما تغییر کرد.
اللهم عجل لولیک الفرج
لطفا نظر خود را دباره این گفتگو بیان کنید.
مهم ترین برهه و زمان و مکانی که تبلیغ آن جا معنا می دهد، جایی است که فتنه وجود داشته باشد. بیشترین زحمت در صدر اسلام و در زمان پیغمبر، زحمات مربوط به منافقین بود. بعد از پیغمبر، در زمان امیر المومنین (ع) زحماتی بود که از درگیری و چالش حکومت اسلامی با افرادی که مدعی اسلام بودند، به وجود می آمد. بعد هم همین جور؛ دوران غبار آلودگی فضا. و الّا آن وقتی که جنگ بدر هست، کار، دشوار نیست؛ آن وقتی که در میدان های نبرد حاضر می شوند، با دشمنانی که مشخص است این دشمن چه می گوید، کار دشوار نیست.